niedziela, 29 lipca 2012

3. Scena – kamera – AKCJA!


Czekałyśmy całą wieczność . Była już 18 a my nadal czekamy . Około wpół do siódmej wchodzi do środka jeden z dźwiękowców.
-,,Czas przygotować się do występu ‘’
Poprzypinali na słuchawki i jakieś kabelki .Usłyszałyśmy tylko ,,wchodzicie za 5 minut ‘’ . Stałyśmy z boku sceny .Jeszcze tylko grupowy uścisk i było słychać ,, Teraz na scenę zapraszamy grupę Lawender ‘’ . Nogi się pode mną ugięły . Weszłyśmy z uśmiechem na ustach . Przedstawiłyśmy się i padło pytanie :
-,,No to dziewczyny jakie piosenki przygotowałyście ?’’
-,,Przygotowałyśmy piosenkę Lady Pank ,,Zawsze tam gdzie ty ‘’ i Manchester ,,Lawendowy ‘’ ‘’ – odpowiedziała Katty
-,,To może zaczniemy od Lawendowy . Proszę zaczynajcie ‘’
Wtedy sprzęt zaczął walczyć z nami . Nie było słychać muzyki i my nic nie słyszałyśmy . Mikrofony działały normalnie .
-,,Przepraszamy dziewczyny ale coś się stało . To co teraz z nimi zrobimy ? Przepuszczamy ? ‘’ – powiedział Łozo
-,,Możemy chyba , że wybierzecie sobie jedną piosenkę i zaśpiewajcie ją acapella ‘’ – odpowiedział Sztaba .
Popatrzyłam na dziewczyny .Kiwnęły głowami .
-,,Decydujemy się zaśpiewać piosenkę Lady Pank ‘’ – powiedziałam
-,,Wielkie brawa za odwagę ‘’ – rzekła Kora
Nie wiem kiedy Katty zaczęła . Widziałam jak jury ważnie się nam przyglądają . Poszło tak jakoś spontanicznie . Łozo razem z Adamem Sztabą bili nam brawa na stojąco . Zeszłyśmy ze sceny dopiero tam mogłyśmy spokojnie odetchnąć . Po jakiś 20 minutach zaprosili nas wszystkich na scenę .
-,,Wyniki ogłosimy jutro o godzinie 12 . W między czasie dowiemy się jak poszło w innych miastach’’ – skończył Sztaba .
-,,A proszę nam powiedzieć ile miast się zgłosiło . ‘’ – zapytał prowadzący .
-,,Z tego co nam wiadomo na 10 możliwy miejsc zgłosiły się tylko 3 . Tak więc dziękujemy za przybycie i zapraszamy jutro . Dobranoc ‘’ – powiedziała Kora .
Rozeszliśmy się . W garderobie pozbierałyśmy rzeczy i poszłyśmy do hotelu . Postanowiłyśmy się przejść aby ochłonąć z emocji  . Co chwilę , na zmianę dzwoniły nasze telefony . To rodzice , znajomi gratulowali nas występu . W pokoju hotelowym usiadłyśmy wszystkie obok siebie .
-,,Dziewczęta jestem z nas dumna ‘’ – rzekła Katty
-,,Zgadzam się . Mimo tego , że nie szło nam na próbach na scenie pokazałyśmy klasę ‘’ – dopowiedziała Madie
-,,Tak . Ale weźcie to pod uwagę , że nie byłyśmy przygotowane na taki rozwój wydarzeń ale dałyśmy radę ‘’ – powiedziała z uśmiechem Ashley
-,, A po za tym wszystkim nie wychodziło nam śpiewanie acapella . Tyle razy próbowałyśmy i nic  ale jak wyszłyśmy na scenę to było coś :) ‘’ – dorzuciłam swoje przemyślenia .
Każda z nas po kolei szła się kąpać . Długo jeszcze rozmawiałyśmy . Dzieliłyśmy się przeżyciami . Zasnęłyśmy około północy . Wstałyśmy o 9 . Zjadłyśmy śniadanie i już od 9:30 szykowałyśmy się do wyjścia . W końcu było nas 5 a łazienka tylko jedna :) Ubrane i gotowe do wyjścia opuściłyśmy hotel wpół do dwunastej . W hali jak zwykle było zamieszanie . Dźwiękowcy latali jak opętani . Równo o 12 weszliśmy na scenę . W tym momencie miało się okazać czy nasze staranie nie poszły na marne . Stałyśmy wszystkie koło siebie trzymając się za ręce. Na sali była niewielka grupa ludzi i mnóstwo dziennikarzy . Wyniki miał ogłosić Adam Sztaba .
-,,Witam Was . Doszły nas słuchy , że z pozostałych dwóch miast dalej zakwalifikowały się tylko dwa zespołu . My wybraliśmy z waszej grupy jeden zespół damski i jeden męski . Wojtek czy mógłbyś podać mi kopertę z wynikami ?? ‘’
Otwierał ją całą wieczność . Poczułam tylko jak Evelyn coraz mocniej ściska mnie za rękę .
-,,Męski zespół , który wybraliśmy to ……… Afrodżem ‘’ – momentalnie było słychać krzyki i gratulacje innych osób. Wstrzymałyśmy oddech .
-,,Szczęśliwym damskim zespołem jest ………..’’ – na tą chwilę czekałyśmy już od wczoraj . Myślałam sobie ,,powiedz to wreszcie do cholery ‘’
-,,Lawender moje gratulacje przechodzicie dalej ‘’ – stałyśmy zdziwione . Po chwili dotarło to do nas i oszalałyśmy ze szczęścia . Inne drużyny pogratulowały nam zwycięstwa .
-,,Afrodżem i Lawender proszę wystąpcie ‘’ – rzekła ponuro Kora
-,,Moje gratulacje . Do Londynu wylecicie za 5 dni . Stawcie się 9 lipca na naszym lotnisku tak o 11 . Na was będzie czekał Wojtek , który będzie wam towarzyszył . Sprawy przelotu macie pozałatwiane . Więc jedzcie do domów , odpocznijcie i szykujcie się na podbój Wielkiej Brytanii . Powodzenia ‘’
Wróciłyśmy do hotelu po rzeczy . W pokoju zadzwonił telefon Madie . Na wyświetlaczu pokazał się napis ,,wychowawczyni ‘’ . Odebrała i dała na głośno mówiący .
-,,Cześć dziewczyny ‘’
-,,Dzień dobry ‘’
-,, Moje gratulacje . Wypadłyście genialnie .’’
-,,Dziękujemy bardzo ‘’
-,,Trzymam kciuki . Do usłyszenia ‘’
-,,Do usłyszenia ‘’ 
Zdziwił nas jej telefon . Spakowałyśmy się i popędziłyśmy na peron . Pociąg miał być za pół godziny a my nie miałyśmy biletów .Przy kasie byłyśmy 10 minut przed odjazdem . Przyjechałyśmy do nas około godziny 17 . W domach czekały na nas komitety powitalne . O 19 spotkałyśmy się .
-,,I mówiłam , że nam się uda :) ‘’ – powiedziała Katty
-,,Tak i bardzo ci dziękujemy , że nas namówiłaś ‘’- odpowiedziała za nas Ashley
-,,To tak odpoczywamy i szlifujemy nasze głosy przez te 5 dni ‘’ – rzekłam z dumą
-,,Dokładnie ‘’ – odparła Madie
Byłyśmy się przejść . Po drodze spotkałyśmy grupę znajomych . Podeszli do nas , zaczęli tulić i gratulować . Całkiem miłe uczucie . Na następny dzień chciałyśmy się wyluzować więc pojechałyśmy na basen . Pogoda była wyśmienita . Cały dzień w wodzie i na słońcu . Przez resztę dni chodziłyśmy na zakupy , nad stawik w lesie gdzie mogłyśmy pośpiewać . Ciężko trenowałyśmy , biegałyśmy , ćwiczyłyśmy bo wiedziałyśmy , że w tym etapie dojdzie nam choreografia . 9 lipca pojechałyśmy już same na dworzec . Nie chciałyśmy aby nasze mamy się rozpłakały . Do pociągu wsiadłyśmy o 7 . Podczas podróży każda z nas była w odrębnym świecie . Dojechałyśmy . Na lotnisko było nie daleko więc się przeszłyśmy.
-,,Ja się boje ‘’- powiedziała Katty
-,,Czego ? Latania ? ‘’ – zapytała Madie z szerokim uśmiechem
-,,Nie wiesz biegania :D ‘’ – odparła
-,,To może inaczej ,która się nie boi niech podniesie rękę :) ‘’ – zaproponowałam
Żadna z nas nie podniosła :D Na korytarzu czekał już na nas Łozo . Dałyśmy torby na wózek , który przetransportował je do samolotu . Weszłyśmy do środka . Wow :D Zajęłyśmy miejsca wyznaczone przez Wojtka .
-,,Lepiej mocno się trzymajcie :) Może nami trochę potrząsnąć ‘’ – powiedział i zaczął się śmiać .
Jak powiedział tak się stało . Moje ręce były odbite na oparciach fotela bo tak mocno się trzymałam .
-,,Przewidywany czas lotu do Londynu to dwie godziny . Życzymy miłego lotu ‘’ – powiedziała stewardesa .
Lot minął szybko , bez żadnych problemów . Weszłyśmy na korytarz i zobaczyłyśmy tłum ludzi . Udałyśmy się do wyjścia . Naszym oczą ukazał się przepiękny Londyn .
-,,Niestety nie będzie czasu na zwiedzanie ‘’ – powiedział Łozo
-,,Dlaczego ? ‘’ – zapytałam
-,,Ponieważ jutro jest pierwsza część drugiego etapu ‘’
Pojechaliśmy do hotelu . Mieliśmy wynajęty nieduży apartament . W tak znanym salonie spotkałyśmy się z Wojtkiem i chłopakami z Afrodżemu  . Miał nam wyjaśnić dalszy przebieg konkursu .
-,, A więc jutro mamy być w centrum Londynu , tam będzie czekał transport na halę . Potem będziecie mieli godzinę na rozeznanie się ze sceną , dźwiękiem itp.  O godzinie 14 zacznie się transmisja na cały świat . Jeden minus jest taki , że dzisiaj musicie wybrać piosenkę na jutrzejszy występ . ‘’
-,,Jak to dzisiaj ? A kiedy im to zgłosimy ?? ‘’ –zapytał jeden chłopak
-,,Dzisiaj o 21 będą dzwonić i wtedy muszę podać im repertuar . Dobrze się zastanówcie’’
-,,No dobrze to jest pierwsza część a co z drugą ? ‘’ – zapytała Madie
-,,Do drugiej części będziecie mieć trzy dni na przygotowanie . Tylko , że tym razem na w waszych występach ma wystąpić układ choreograficzny . Tym się nie przejmujcie . Jutro od razu podadzą wyniki etapu i dopiero wtedy będziecie mogli myśleć dalej . ‘’
Skończył i wyszedł . Rozeszliśmy się do pokoi . Usiadłyśmy na podłodze.
-,,Piosenka , którą wszystkie znamy ? Jakie znacie ?? ‘’ – zapytała Madie
-,,Mam pomysł. Może Katy Perry ,, Last Friday Night ‘’ czy ,,E.T ‘’ ? ‘’ – zapytała Katty
-,,Ja bym wolała coś z Michaela Jacksona ‘’ – powiedziałam
-,, Jestem genialna :) ‘’- powiedziała Evelyn
- ,,Co wymyśliłaś geniuszu ?? ‘’ – odparła Ashley
-,,Piosenka Bruno Marsa ,,The Lazy Song ‘’
-,,O super pomysł :D Ty to jednak masz głowę na karku :) ‘’ – przyznała rację Ashley
Od razu zaczęłyśmy sobie podśpiewywać a nawet gwizdać . Poszłam do Wojtka powiedzieć mu o naszym wyborze . Grzecznie zapukałam .
-,,Proszę ‘’
-,,Cześć . Przyszłam ci powiedzieć jaką piosenkę wybrałyśmy ‘’
-,,Zamieniam się w słuch ‘’
-,, Bruno Mars ,,The Lazy Song ‘’
-,,O moje faworytki wybrały świetny kawałek . Spoko przekaże to teraz idź do dziewczyn i zacznijcie próby ‘’
Wyszłam z pokoju. W moją stronę szedł jeden z Afrodżemu . Piosenkę ćwiczyłyśmy do 3 nad ranem. Spałyśmy 5 godzin .Wstałyśmy , zjadłyśmy śniadanie później miałyśmy zaprezentować się Łozowi. Pierwsze zaśpiewałyśmy potem chłopcy.
-,,Ja nie wiem gdzie wcześniej szukano osób do tych wszystkich programów muzycznych . Jednym słowem mówiąc jesteście genialni ‘’
O 12 opuściliśmy hotel udając się na wyznaczone miejsce . Mieliśmy okazję zobaczyć trochę Londynu. Przyjechał po nas wielki , czerwony autobus . Jechałyśmy z pozostałymi zespołami z Polski. Na miejscu dostaliśmy wejściówki . Zaprowadzono nas do garderoby .
-,,To co dziewczyny mamy godzinę. Pora rozpocząć próbę. Wykonałyśmy kilka ćwiczeń na rozgrzanie gardła. Całą piosenkę wykonałyśmy chyba z 10 razy. Ja z Katty miałyśmy gwizdać :D O 14 weszliśmy na scenę. Na szczęście mówiłyśmy biegle po angielsku więc wszystko rozumiałyśmy. W kolejce byłyśmy na 11 miejscu. Przebrałyśmy się w identyczne ciuchy jakie występują w teledysku. Czas oczekiwania zleciał szybko. Zaprosili nas na scenę. Dziwnie było usłyszeć naszą nazwę z angielskim akcentem. Usłyszałyśmy muzykę i dałyśmy jej się całkowicie porwać. Śpiewałyśmy , gwizdałyśmy czyli po prostu robiłyśmy wszystko aby widzowie i jury nas pokochali. Po zakończeniu czekałyśmy jeszcze 20 minut bo w tym czasie odbyła się narada. Gdy ponownie weszli na salę na wielkim telewizorze pokazała się tabela wyników. Pierwsze 6 zapewniało sobie pewne miejsce w drugim etapie. My byłyśmy na 7 ;/ Każdy z jury wypowiedział się i przyznawał punkty dla zespołów. Kiedy skończyli lista na nowo się pokazała. Szła od końca. Najpierw miejsce 15,14,13 pokazał się napis Polska. To nie byłyśmy my :) 12,11,10 i znów Polska. Tym razem to też nie my. 9,8,7 – zamarłyśmy. Pokaże się nasza nazwa czy nie ? Inne zespoły z naszego kraju odpadły. Czułam łzy w oczach , widziałam je również w oczach dziewczyn. Stałyśmy sparaliżowane. Teraz okaże się co dalej z nami będzie …. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz